Find us on social media

 
Procesbeschrijving
1. Intake: 1 uur
  • Ondertekenen betalingsvoorwaarden en melden privacy en klachtenreglement
  • Bepalen type traject (gericht op werk of niet)
  • Doelstellingen / stappenplan van de begeleiding bepalen /omschrijven wat als succesvol wordt ervaren. De volgende activiteiten kunnen onderdeel uitmaken van een reintegratietraject:

    • Intake
    • Assessment: afhankelijk van de hulpvraag wordt er gericht onderzoek gedaan naar persoonlijkheid, intelligentie, probleemoplossend vermogen, psychische draagkracht / psychiatrische klachten, beroepskeuze en persoonlijk profiel m.b.t. de arbeidsmarkt.
    • Psychosociale training
    • Activiteiten formuleren
    • Oriëntatie op werk
    • Contact maken / netwerk opbouwen
    • Schakelen met eigen, bestaande netwerk
    • Sociaal maatschappelijke activering
    • Sollicitatietechnieken (schriftelijk, presentatie etc)
    • Samen acties ondernemen
    • Monitoring: samen op pad, follow up gesprekken
    • Bemiddeling
    • Plaatsing
    • Nazorg

  • Vastleggen in voorblad en actielijst
  • Schrijven intakerapportage
  • Bepaling duur van traject i.o.m. opdrachtgever
2. Vervolggesprekken: 1 tot 1,5 uur
  • Vastleggen frequentie: wekelijks, tweewekelijks, maandelijks
  • Vastleggen kernwoorden elk gesprek in actielijst en afspraken in actielijst over wie wat doet dus verdeling taken
  • Afspraken huiswerk vastleggen / bespreken huiswerk
Tussentijdse evaluatie en mogelijke bijstellingen
  • Evalueren van het stappenplan
  • Bijstelling duur traject waar nodig
  • Bijstelling doelen waar nodig
  • Rapporteren behaalde doelen: succes en stagnatie
  • Vaststellen: voortzetting traject? Verandering traject? Afronding traject?
Eindgesprek
  1. Behaalde doelen / eindevaluatie
  2. Opties bespreken m.b.t. veranderen doelstelling: is er bijvoorbeeld een PGB nodig, meer psychische ondersteuning of blijft reïntegratie voorop staan?
  3. Afsluiting / doorverwijzing
  4. Een eindrapportage: plaatsing / geen plaatsing & motivatie
Nazorg
  • Nabellen of mailen gedurende de drie maanden waarin de nazorg van een traject wordt geboden.
  • Indien van toepassing: schakelen met opdrachtgever of bijvoorbeeld nieuwe werkgever, derden
  • Nazorgrapportage twee a drie maanden na afronding traject indien nog nodig.